יום שישי, 28 בינואר 2011

מכטרוניקה - אורט סינגלובסקי - 2010-2011 תלמידי שנה שנה א'

שלום לתלמידי שנה א',

מכיוון שהחומר שאנחנו לומדים במכניקה ומכטרוניקה בכלל הוא יחסית מאתגר למקצועות אחרים, הבלוג הזה הולך להכיל את כל המידע המסודר של החומר הנלמד. חוץ מהעקרונות המתמטיים של חיבור ווקטורים, שתכלו למצוא רקע שלהם כאן וכאן. זה פשוט. אבל מי שעוד לא יודע חיבור ווקטורי מה הוא עושה בכיתה???

אני גם מנסה לעשות ספריה של כל המצגות של אורליק (כל עוד הקבצים לא יותר מדי גדולים) בלינק הזה - אבל לא נראה לי שזה כל כך שימושי (עדיף שלא תסתכלו על זה תכלס) - אבל שיהיה.

בכל מקרה, אני הולכת לפרסם כאן את כל הפתרונות לחוברת של אורליק עם דרכים והסברים אז זה בתקווה יכל להועיל לכל אחד שנתקע בבעיות בשאלות בחוברת.


אם אתם לא מצליחים לפתור תנסו לראות תרגילים דומים שעשינו ולהבין מה חסר לכם, או מה אתם לא עושים נכון. יכל להיות שבהרבה מקרים פשוט התבלבלם במתמטיקה או פשוט השתמשתם בפונקציה הטריגונומטרית הלא נכונה (סינוס במקום קוסינוס). אם אתם בכלל לא מצליחים להבין מה השאלה אומרת ומה לעזאזל קורה בציור, תשרטטו את כל הכוחות הפועלים ותעשו את המשוואות (סכום כל הכוחות... או משפט הסינוסים בשאלות היותר קלות).

 יש כמה תרגילים בודדים בחוברת של אורליק של תרגילים עם עקרונות שלא למדנו,  או כאלה שהם קצת יותר מדי מתוכמים שכנראה לא יהיו במבחן. אני יציין גם אותם בבלוג הזה, ואני גם יסרוק את כל הפתרונות כמו שאמרתי (חוץ מהחיבורים הווקטוריים!). הרוב הגדול של השאלות אתם צריכים להיות מסוגלים לפתור. אם נפלתם במקרה על שאלה מתוסבכת לגמרי שאתם לא מצליחים תתקדמו הלאה, תראו מה אתם כן יודעים, ואחר תחזרו למתוסבכים יותר (זאת השיטה שלי לפחות).

כדאי שתנסו לפתור כמה שיותר תרגילים לפני המבחן ששום דבר לא יפתיע אותכם ותהיו מוכנים לגיוון הרב שיש לנו בנושא הזה.

יאללה לעבודה!

-אור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה